Иновативна фабрика за бонбони

Ниацинът е вид Витамин В3. Съдържа се в продуктите от месо, риба, мляко, яйца, зелени зеленчуци, бобови и житни култури. Ниацинът (никотинова киселина) е съставка на хранителните добавки.

Витамините от В групата са от важно значение за зареждане на тялото. Всички витамини от тази група помагат на тялото за превръщане на храната (въглехидратите) в гориво (глюкоза), което се изгаря, за да се произведе енергия. Витамините от В групата участват в обмяната на веществата и по-специално на мазнините и протеините; подпомагат доброто функциониране на нервната система, необходими са за здравето на кожата, очите, косата и черния дроб. Ниацинът спомага за намаляване на лошия холестерол, намалява сърдечно съдовите болести и повишава добрия холестерол.

Ниацинът предпазва от здравословни проблеми настъпващи в резултат от високия холестерол и запушване на кръвоносните съдове с плака.

Приемането на храна, богата на протеини е най-добрият начин да си набавите ниацин. Подбирайте крехко птиче месо, включете в менюто си риба, говеждо, натурално фъстъчено масло или бобови култури. Ниацин се съдържа и в зърнените култури. Етикета на хранителните продукти, на които е отбелязано в съдържанието 10-19 % от дневния прием се считат за добри източници за ниацин. Етикетите с 20 % или повече са идеални източници.

Липсата на ниацин в организма не е характерна за хора, приемащи храни, богати на протеин. Хроничната липса на витамина предизвиква заболяване от пелагра. Болестта се характеризира с диария, дерматит и дименция.

Превишеният прием на ниацин може да причини зачервяване на кожата, обриви или увреждане на черния дроб. При диабетиците може да повиши нивата на глюкоза.

desk